Inteligența emoțională, deși nepredată și nenotată în școală, este cheia

reușitei școlare, în carieră, viață. Studiu TransformingEd.

 
 
Scris de Aura Angheliu 
 
Publicat: 12.05.2016 

 
Citeste si Un experiment interesant despre efectele pedepsei.
 

În decembrie 2015, Transforming Education a lansat rezultatele unui studiu privind importanța dezvoltării abilităților non-cognitive. Întrebarea care a stat la baza studiului: Care este cheia succesului în școală, carieră și viața de adult?

În vreme ce școala încă notează exclusiv abilitățile cognitive ale elevilor și îi grupează după note și rezultatele la teste, o echipă de specialiști în educație, psihologie, economie și-a propus să demonstreze că succesul în școală și în viață depinde de mai mult decât abilitățile cognitive.

Acele competențe ale copiilor nevalorizate în primii ani de școală sunt, de fapt, cheia pentru reușita de mai târziu, în treptele superioare de studiu, dar și în viață. Pe scurt, inteligența, notele mari, rezultatele maxime la teste și examene nu asigură fericirea, ascensiunea, starea de bine.

Specilialiștii vorbesc despre auto-control, spiritul de echipă și capacitatea de colaborare, atitudinea în fața învățării, curiozitatea, conștiinciozitatea, încrederea în sine, inteligența emoțională și auto-cunoaștereaca fiind abilități interpersonale și intrapersonale cu efecte pe termen lung în viață. Le numesc non-cognitive pentru a face diferențierea clară de capabilitățile cognitive, competențele academice și cunoștințele predate preșcolarilor și școlarilor. Termenul generic este MESH (Mindsets, Essential Skills, & Habits).  Acestea determină, se pare, reușita academică de mai apoi, la liceu sau facultate, influentează semnificativ cariera profesională și starea de bine a adultului (sănătatea și situația financiară). De aceea, educatorii și învățătorii ar trebui să se focuseze mai mult, sau măcar în aceeași măsură, pe inteligența emoțională (ca termen general). Acuitatea minții, memoria, operațiile matematice, scrisul, cititul sunt importante și pot garanta poziții fruntașe elevilor în școală, dar nu pot să asigure reușita adolescentului și, mai apoi, a adultului.

Studiul relevă impactul dezvoltării timpurie a MESH în cele trei coordonate majore: Scoală, Carieră, Viață:

Școală

1. Abilitățile non-cognitive previn abandonul școlar, ba chiar asigură niveluri ridicate de educație.

2. Elevii cu abilități non-cognitive dezvoltate au rezultate academice mult mai bune.

3. Dezvoltarea timpurie a acestor abilități au impact imediat, care se vede în rezultatele școlare, dar și un efect pozitiv pe termen lung.

Carieră

1. Angajatorii apreciează astfel de abilități și caută să aibă în echipă oameni cu auto-control, care știu să colaboreze, deschiși, entuziaști, dornici să învețe, încrezători. Dacă ar fi să conteze abilitățile cognitive și atât, nu s-ar mai ține interviuri. Ar fi suficient să trimitem via e-mail sau fax diplomele și certificatele de atestare și competență în domeniu, nu-i așa?

2. Oamenii care au abilități non-cognitive puternice au șanse mult mai mari de a găsi un job. Diploma cu 10 nu asigură o angajare.

3. Copiii cărora le-a fost încurajată dezvoltarea inteligenței emoționale ajung adulți care câștigă mai mulți bani și se bucură de o stabilitate financiară.

Viață

1. Adulții cu capacități non-cognitive puternice sunt mai puțin predispuși să comită o infracțiune.

2. Dezvoltarea abilităților non-cognitive în școală previn și înlătură riscul de a fi un adult singur sau a deveni părinte în adolescență.

3. Puternice capacități non-cognitive, în interdependență cu un stil de viață sănătos, reduc mortalitatea, riscul de a deveni obez, fumător, consumator de droguri, sau de a suferi de tulburări psihice.

Citind toate astea, mie-mi este foarte clar ce are nevoie copilul meu de 6 ani ca eu să-l ajut să dezvolte. Vouă?

 

Citește toate datele studiului studiul Transforming Education.

Sursa foto aici.

Preluat de pe Facebook